donderdag 27 oktober 2011

winterjas Lotte (maat 110)

Dan toch af! pfff ik zag het op een goed moment niet meer zitten omdat ik totaal niet op schoot. Dat komt natuurlijk ook wel omdat ik met twee jassen tegelijk bezig was. Maar daarnaast zat het allemaal gewoon nogal tegen. Dochter van bijna 2 was van de trap gevallen en heeft een nacht in het ziekenhuis gelegen. Ik ben bij de spoedeisende hulp geweest omdat ik echt niet goed was. En zo nog wat dingen.

Afijn, jas 1 is af. Maar jas 2 heb ik even op zij gelegd en ondertussen een shirtje voor de jongste gemaakt. Dat is zo af en geeft weer een oppepper.



De jas heb ik natuurlijk ook weer zelf getekend. In de mouwen zit een (lichtblauwe) boord verwerkt zodat het lekker af sluit maar die heb ik laten wegvallen waardoor je het bijna niet ziet op de foto's. Dochter is erg blij met de jas. De jas is gevoerd, ook al bestond de stof al uit 3 lagen: deze buitenlaag, dan wattine en dan een fleece. Maar dat gaf een lelijke afwerking aan de binnenkant, je ziet dan immers de naden precies lopen. Deze beertjesvoering lag al heel lang in mijn kast, eindelijk opgemaakt! Oh en voor het eerst kam snaps gebruikt! Niemand gelooft nu dat de jas zelf gemaakt is (ja jullie wel natuurlijk) het geeft echt een professionele look!

Aan de binnenkant van de windvanger zie je de achterkant (fleece) van de buitenstof.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten