dinsdag 1 november 2011

Winterjas voor mezelf

Op de valreep nog in oktober afgemaakt: mijn nieuwe winterjas. Ik ben bijna tevreden...... op de fotos vind ik het blauw van de zak heel storend. Dit blauw zit alleen aan de voorkant van de zak, in theorie zou je dit dus van voren niet zien, je kijkt dan hooguit tegen de achterkant........ afijn. Misschien lost het strijkijzer dit probleem nog op.

Verder ben ik zoooooooo blij dat ie af is. Wat een project! De jas is dus met blauw gevoerd. De kraag heb ik aan de binnenkant bekleed met blauw lint, simpelweg omdat ik eigenlijk niet tegen wol kan, dit breekt het gekriebel perfect.

De rand en de knopen zijn gepunched. De kleur blauw lijkt in het schemerlicht bijna licht te geven. Heel apart.

Ik hoopte dat het niet al te zeer zelfgemaakt zou lijken. Maar ja, een confectiejas is het niet, dat ziet iedereen zo wel natuurlijk. Nou goed, het is wel een echte Henny jas.

Hier komen een hoop foto's:






notabene: door de zak te persen is het probleem met de blauwe voering inmiddels opgelost! Maar goed dat mijn manneke deze fotos heeft gemaakt, want anders was het me niet opgevallen.

6 opmerkingen:

  1. Confectiejas...nou nee....vele malen mooier.Echt helemaal te gek!Petje af! Als ik de jas in de winkel zou zien,was ik meteen verkocht;)Echt superrrrr

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow supermooi! Wat geeft dat gepunchte een prachtig effect. En wat een ontzettend mooi model. Echt een plaatje, en hij staat je schitterend!

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Iedereen ziet zo wel dat het een unieke jas is! Prachtig, staat je heel goed en die blauwe kleur vind ik erg mooi. Ik durf niet aan een project als dit te beginnen, petje af dat het je gelukt is!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vindt hem supermooi!!!!!En zeker vele male mooier!
    marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, wat een mooie jas!
    Ik denk dat zeker door die prachtig gepunchte decoratie mensen echt wel denken dat de jas gekocht is hoor. Je kunt er met recht trots op zijn.
    Een punchmachine staat hoog op mijn verlanglijst, maar eerst wil ik een keer een workshop volgen om te kijken wat ik er precies mee kan. De workshops bij Rijkers voor dit jaar zitten helaas helemaal vol.

    Groet,
    Mrs Busy

    BeantwoordenVerwijderen