maandag 28 mei 2012

Modistedingen: sieraden

Weer een paar sieraden die ik heb gemaakt: ik gebruik zo veel mogelijk verschillende technieken. De broche is van zilverdraad met kralen. De broche met de naam ' eng beest'  lijkt er qua techniek wel op, maar is van messingdraad en gecoat staaldraad. En met name dat laatste werkte voor deze broche niet fijn.





Een heel andere techniek is het keltisch knopen. Hiervan heb ik een armband gemaakt (van achtjes) en een hanger waarbij je een patroon volgt. In de ketting heb ik diamantknopen gelegd, dat zijn ook weer keltische knopen.


Van sinamay heb ik een haarsieraad en een corsage gemaakt, in beiden heb ik ook gecoat staaldraad, veertjes en pareltjes gebruikt. Het was voor het eerst dat ik met sinamay werkte en het smaakt naar meer! Het haarsieraad moet nog op een diadeem worden gemaakt.


Door de flits zijn de kleuren niet zo mooi, het zijn 2 blauwtinten sinamay, waarvan een tint blauwgroen is. Ik moest een beetje opschieten met de fotos omdat het zo hard waaide en er werkstukken door de tuin vlogen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten