donderdag 21 juni 2012

pet van stroband

De juf vond het een goed idee nog iets met stroband te doen voor het examen, beetje last minute zo 2 dagen van te voren, maar koele kikker die ik ben (hihi) heb ik dat natuurlijk gewoon gedaan. Dat ging dan wel ten koste van leren vermoed ik zo. Nou ja, we zien wel, ik weet heel veel wel, maar een paar dingen niet.

Bij deze de pet op mijn favoriete fotomodel:


Toevallig zag ik vanmiddag iemand met een pet van stroband bij de AH, die klep was gewoon gemaakt van rechte stukken stroband en dan in de vorm van een klep geknipt! Achteraf gezien een stuk makkelijker, ik heb het stroband gevormd door nat te maken en met spelden op een stuk zacht euh, tja wat is het, isolatiemateriaal geloof ik, te bevestigen. Dit heb ik een nacht laten drogen. De bol is op een hoedenmal gemaakt. (Na het drogen gaat het onder de naaimachine, op zich is het leuk materiaal en ik wil er zeker een keer een hoed van maken).

2 opmerkingen: