zondag 29 januari 2012

2 rokjes ook als 1 te dragen

In het kader van het 'meerdere-manierenrokje': deze rokjes kunnen apart maar ook samen.
Het onderste rokje is de ruit, deze is vrij dun. Daaroverheen kan het rokje met het noorse motief (een restje van mijn truijurk). Ik heb er knoopjes en elastiek aan gemaakt waardoor je het rokje deels omhoog kunt halen. Het onderste rokje komt er dan onderuit. Haal je het elastiek los dan heb je een gewoon tricot rokje!

Het was nog niet zo simpel om uit de reststukken van mijn jurk een rokje te halen: het rokdeel bestaat dan ook uit 4 delen, maar dat zie je bijna niet.


Ik heb nog een dun rood geruit lintje wat ik misschien nog als strikje onder de knoopjes maak, maar ik twijfel erover omdat het dan wel erg opvalt als ze het noorse rokje los aan heeft. Enne......kijk nou! Ze kan lachen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten