zondag 3 juli 2011

geslaagd voor Modinette

Beetje laat, want ik ben 17 juni geslaagd en ineens bedenk ik me: doe toch es wat meer met je blog!

Dus dat ga ik doen, te beginnen met dit berichtje.

Al jarenlang ben ik doctorandus, toch een aardige titel niet? Maar ik vind het eigenlijk veeeeeel leuker dat ik nu 'modinette' ben. Al sinds mijn jeugd ben ik bezig met kleding maken. Mijn moeder was coupeuse en zij heeft me vanalles geleerd.

Maar eigenlijk wist ik niet zo goed waar ik precies mee bezig was. Twee jaar geleden ben ik les gaan nemen. Niet met de bedoeling om examens te gaan doen, maar omdat ik wil leren hoe dingen eigenlijk 'moeten'. En vooral ook om te leren zelf patroon te tekenen. En dat laatste is zo verschrikkelijk leuk! Natuurlijk, je maakt fouten, dat is de enige manier om te leren. Maar je eigen ideeen omzetten in een kledingstuk dat is echt heel erg gaaf. Niet uit een blad, niet uit een boek, nee het komt uit mijn hoofd!

En daarom voelt dit ook zo goed: modinette. Super leuk, de eerste stap, ik weet zeker dat er nog meer examens gaan volgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten