zondag 10 juli 2011

Zomaar een zondag op de boerderij

Eigenlijk wilde ik een beetje uit slapen, maar met 2 kleine kindjes zit dat er al niet echt in.  Tijdens het douchen komt Marcel in zijn vieze overal binnen. De voerwagen is kapot. Tijdens het naar binnen lopen komt hij de oudste dochter (van 3) tegen met erwten in haar neus. 'Waaaat?' zeg ik, want het klinkt toch wel heel raar een kind met erwten in haar neus.
Dochter nr 2 had een pakje met 'zaaierwten' omgeschud en dochter nr 1 had schijnbaar besloten dat deze perfect in je neus passen! Afijn, handdoek om, laat dat optutten maar weer zitten, en bekijken hoe we de erwten uit de neus krijgen.
We doen voor hoe je je neus moet snuiten en 'floeps' daar vliegt een erwt uit het neusgat. Opgelucht haal ik adem, probleem opgelost.
Helaas blijkt er ook een erwt in het andere neusgat te zitten en die laat zich er niet uitfloepsen. Uiteindelijk, ook op advies van schoonzus die bij de spoedeisende hulp werkt, de huisartsenpost gebeld. We mogen meteen komen en ik leg dochter 1 uit dat we naar de dokter gaan voor de erwt in haar neus.
'Maar mama, erwt is al uit neus'. Ik probeer haar nog het bewijsmateriaal te laten overhandigen maar de erwt lijkt verdwenen. In ieder geval is 'erwt uit neus' en kan de huisartsenpost worden afgebeld.

De voerwagen is echter niet te maken, de monteur die ook een ander idee had van zijn vrije zondag, krijgt het niet voor elkaar. Om kwart over 1 gaat manlief dan maar een voerwagen lenen bij een buurman die gelukkig nog niet de hort op is, want het is prachtig weer en overal is kermis,schapendag of wat al niet meer!

Wij gaan vandaag nergens meer heen vrees ik, manlief is nog wel even bezig met voeren vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten