dinsdag 20 maart 2012

petten van suede en een bontmuts

Mooi op tijd klaar: namelijk precies na de kou! Planning is alles toch? Nou ja het wordt volgend jaar ook vast wel een keer koud.

Voor manlief een pilotenpet, het patroon komt van internet. Ik heb een oude suede jas gebruikt, inclusief de voering. Tot mijn verbazing bleek de suede jas een kraag van echt bont te hebben. Dat heb ik voor de pilotenpet gebruikt. Deze pet heeft me een paar machinenaalden gekost.
De volgende pet is het model herenpet met oorwarmers uit het modisteboek, maar hij is toch echt voor mij hoor. Het is een heel koddig petje geworden, met een heel vrouwelijk bolletje. Wellicht niet de bedoeling van het model? Ik denk dat het komt door het gebruikte materiaal, wederom suede van de oude jas en de dikke voering die erin zat!


De oorwarmers en de klep kunnen ook omhoog.

Als laatste de eenvoudigste: de bontmuts. Deze is overigens van nepbont maar dat is denk ik wel te zien. Oudste heeft er een hesje van.


De laatste 2 mutsen zijn voor de opleiding.

2 opmerkingen: